«Σκουριάζουν» ακινητοποιημένα τα ποδήλατα στην Ελλάδα, αφού η χώρα μας είναι προτελευταία, μεταξύ 17 χωρών, στη χρήση τους. Οι αριθμοί είναι απογοητευτικοί: όσον αφορά τις καθημερινές μετακινήσεις στην επικράτεια, μόλις το 1% αυτών γίνονται με ποδήλατα.
Την ίδια ώρα, το 27% των Ολλανδών χρησιμοποιούν ποδήλατα για τις μετακινήσεις τους, ενώ στη Δανία τα ποδήλατα αποτελούν το δεύτερο πιο διαδεδομένο μέσο αστικής μετακίνησης...
Τα παραπάνω ανέφερε χτες σε ημερίδα που διοργάνωσε η Δημοτική Αστυνομία Θεσσαλονίκης με θέμα «Οικολογία και Ποδήλατο» η εκπρόσωπος του Ecocity, Λιάνα Γούτα.
Στη Θεσσαλονίκη, όπως σημείωσε η κ. Γούτα, «οι κυκλοφοριακές συνθήκες είναι τραγικές, η ρύπανση του περιβάλλοντος έχει "χτυπήσει κόκκινο" και η ποιότητα ζωής των κατοίκων υποβαθμίζεται μέρα με τη μέρα. Συγκεκριμένα, στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα πραγματοποιούνται ημερησίως περισσότερες από 1,8 εκατ. μετακινήσεις, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: 44% με ΙΧ, 27% με αστικά λεωφορεία, 12% πεζή, 6% με δίκυκλα, 7% με ταξί και 4% με άλλους τρόπους (επαγγελματικό όχημα κ.ά.)».
Ο συγκοινωνιολόγος του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης, Γιάννης Τόσκας, ανέφερε ότι «ένα λεωφορείο αστικής συγκοινωνίας αντικαθιστά την κίνηση πλέον των 20 οχημάτων, τους ελιγμούς στάθμευσης άνω των 120 ΙΧ στο κέντρο της πόλης και κοστίζει ανά άτομο τουλάχιστον 20 φορές φτηνότερα για μετακίνηση μιας μόλις μέρας».
Στις επιπτώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων στην υγεία αναφέρθηκε ο δημοτικός αστυνομικός, διδάκτωρ Περιβαλλοντικής Γεωχημείας ΑΠΘ, Γιώργος Παπαστέργιος. «Οι ομάδες ανθρώπων που διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο είναι νεαρά άτομα κάτω των 18 ετών, ενήλικες άνω των 65 ετών, άτομα με χρόνιες πνευμονικές παθήσεις και άτομα με καρδιοαγγειακές παθήσεις. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ατμοσφαιρική ρύπανση θεωρείται υπεύθυνη για πάνω από 2 εκατ. πρώιμους θανάτους κάθε χρόνο», επισήμανε ο κ. Παπαστέγιος.
Τέλος, ο δημοτικός αστυνομικός, απόφοιτος του Τμήματος Γεωλογίας του ΑΠΘ, Δημήτρης Κεραμυδάς, έκανε μια ιστορική αναδρομή στην ιστορία του ποδηλάτου ως μέσο αστυνόμευσης. «Η χρησιμότητα του ποδηλάτη – αστυνομικού έγινε αντιληπτή πρώτη φορά στο Ιλινόις το 1869, όταν ένας σερίφης της περιοχής προμήθευσε το τμήμα του με μερικά από τα ποδήλατα της εποχής του, που ήταν κατασκευασμένα από σίδηρο και ξύλο», υπογράμμισε.
πηγή-agelioforos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου