Ανάληψη των χρεών του ΟΣΕ από το ελληνικό δημόσιο, την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την παραχώρηση του 49% του μάνατζμεντ και απαλλαγή της από τα χρέη ύψους τουλάχιστον 680 εκατ. ευρώ προβλέπεται, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο νόμου για τον ΟΣΕ, που επεξεργάζεται το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και το οποίο τελεί υπό την έγκριση της Ε.Ε., καθώς ορισμένα άρθρα εμπίπτουν στις προβλέψεις περί κρατικών ενισχύσεων...
Επίσης, μεγάλος αριθμός ακινήτων του ΟΣΕ θα μεταβιβαστεί στο ελληνικό δημόσιο, το σιδηροδρομικό δίκτυο θα συρρικνωθεί, ενώ από τις αρχές του 2011 καταργούνται όλες οι ευνοϊκές ρυθμίσεις τιμολογιακής πολιτικής και μειωμένων εισιτηρίων.
Ειδικότερα, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται η πώλησή της στους ιδιώτες, απαλλαγμένη από το πλεονάζον προσωπικό και από τα χρέη της, ενώ το δημόσιο χρέος αναμένεται να επιβαρυνθεί σημαντικά από τις υποχρεώσεις του ΟΣΕ, καθώς η τρόικα θέλει το ελληνικό δημόσιο να αναλαμβάνει τις υποχρεώσεις του Οργανισμού. Στελέχη της Ε.Ε. εκτιμούν ότι η επιβάρυνση αυτή θα κυμανθεί μεταξύ 4 και 5 μονάδων του ΑΕΠ.
Με τη δημοσίευση του νόμου, διαγράφονται όλα τα χρέη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, τα χρέη του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου διαγράφονται και τα χρέη έναντι κάθε άλλου προσώπου αναλαμβάνονται από το Δημόσιο.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται:
Νομιμοποιούνται οι αποφάσεις του ΟΣΕ για την κατάργηση γραμμών μέσα από το χαρακτηρισμό του δικτύου ως καταργημένο δίκτυο. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ελληνική κυβέρνηση προωθεί τη λειτουργία της γραμμής Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι και να εγκαταλείπεται το υπόλοιπο δίκτυο.
Οι ζημιογόνες γραμμές διατηρούνται μόνο αν η τοπική αυτοδιοίκηση ή ιδιώτες αποφασίσουν τη χρηματοδότησή τους. Το δίκτυο χωρίζεται σε κατηγορίες: ενεργό Δίκτυο, Δίκτυο υπό Κατασκευή, Ενεργό Δίκτυο σε Προσωρινή Αναστολή Λειτουργίας και Καταργημένο Δίκτυο.
Στο Ενεργό Δίκτυο σε Προσωρινή Αναστολή Λειτουργίας διενεργούνται οι απολύτως απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επισκευής.
Τα ακίνητα που περιλαμβάνονται στο Καταργημένο Δίκτυο μπορούν να αξιοποιηθούν ελεύθερα για οποιοδήποτε σκοπό από τη ΓΑΙΑΟΣΕ.
Ιδιώτες σε προαστιακούς
Παράλληλα, το σχέδιο νόμου ανοίγει το δρόμο για την είσοδο ιδιωτών στους προαστιακούς σιδηροδρόμους της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και της Λάρισας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου