Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

Δεκαήμερα προσφορών και bazaar για την τόνωση της αγοράς



Η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της επίσημης περιόδου των εκπτώσεων έχει ξεκινήσει για τον εμπορικό κόσμο, αφού η υποτονική κίνηση στα καταστήματα δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας.

Ηδη αρκετές εμπορικές επιχειρήσεις έχουν ξεκινήσει τα δεκαήμερα προσφορών, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται τις ημέρες αυτές και bazaar από αρκετές εισαγωγικές επιχειρήσεις, σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα αποθέματα που έχουν συσσωρευθεί από τους προηγούμενους μήνες.
  
Ενδεικτικά, ο όμιλος SATO προχώρησε σε μόνιμη μείωση κατά 50% των τιμών στα είδη που διαθέτουν τα καταστήματα επίπλων και οικιακού εξοπλισμού της αλυσίδας Entos, σε μια προσπάθεια να αποσπάσει μερίδια αγοράς στην παραπαίουσα αγορά επίπλου, ενώ και οι αλυσίδες καταστημάτων ειδών ένδυσης Vardas και Carouzos διανύουν περιόδους προσφορών και εκπτώσεων σε επιλεγμένα είδη, προλειαίνοντας το έδαφος για μεγαλύτερες προσφορές τον επόμενο μήνα, οπότε ξεκινά η επίσημη θερινή εκπτωτική περίοδος.

Αντίστοιχα, η εισαγωγική εταιρεία ενδυμάτων Shop & Trade προχωρεί σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του Ιουνίου σε bazaar εμπορευμάτων από προηγούμενες σεζόν, με έκπτωση έως και 70%.

Εξάλλου, με αφορμή τα επεισόδια που εκτυλίχθηκαν την εβδομάδα που πέρασε στο κέντρο της Αθήνας, εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου ανέφεραν στην «Κ» χαρακτηριστικά ότι η κάμψη των πωλήσεων αγγίζει ακόμη και το 50% κατά τις ημέρες αναταραχών, συμβάλλοντας περαιτέρω στο ήδη βεβαρημένο κλίμα στην αγορά.

Την κακή εικόνα στο εμπόριο πιστοποιούν επιπλέον τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ελληνική Στατιστική Αρχή σχετικά με τον τζίρο τον Μάρτιο. 

Τη μεγαλύτερη πτώση του δείκτη όγκου, που πλησίασε το 40%, κατέγραψαν οι κλάδοι ένδυσης και υπόδησης, συγκριτικά με τον περσινό Μάρτιο, γεγονός που αποδίδεται τόσο στην κάμψη των καταναλωτικών δαπανών όσο όμως και στο γεγονός ότι ο Μάρτιος πέρυσι συνέπιπτε με τις αγορές πριν από τη γιορτή του Πάσχα.

 Συγκεκριμένα, τα καταστήματα ένδυσης/υπόδησης είχαν απώλειες της τάξεως του 38,6% ενώ τα καταστήματα επίπλων, ηλεκτρικών ειδών και οικιακού εξοπλισμού είχαν μείωση κατά 29,3%. Εκπροσωπώντας τον κλάδο επίπλου, ο διευθύνων σύμβουλος της Yalco, κ. Σ. Κωνσταντίνου, σημειώνει στην «Κ» τη σημαντική κάμψη του μέσου όρου απόδειξης στα καταστήματα Habitat, Omnishop και Ιωνία, τα οποία ο όμιλος ελέγχει, ενώ παράλληλα επισημαίνει ότι η επισκεψιμότητα παραμένει σε ενθαρρυντικά επίπεδα για τη συγκυρία.

Προτεραιότητα του ομίλου στη φάση αυτή, και καθώς έχει ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση των δικτύων λιανικής με κλείσιμο αναποτελεσματικών σημείων, είναι η μείωση των δαπανών του, όμως δεν αποκλείεται το άνοιγμα νέων καταστημάτων μέσω συνεργασιών franchise.

Τη μειωμένη δαπάνη κατά μέσο όρο σημειώνει από την πλευρά του και ο κ. Τ. Βεράχας, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Fashion Distribution Α.Ε. που στην παρούσα φάση αναπτύσσει τα δίκτυα καταστημάτων OVS, Jennyfer και Fornarina. 

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι εφόσον ο καταναλωτής υποφέρει, και οι έμποροι θα πρέπει να μειώσουν τις τιμές τους, απορροφώντας ουσιαστικά τις όποιες κατά καιρούς αυξήσεις στις ανελαστικές τους δαπάνες.

 Η εταιρεία -στελέχη της οποίας ήλεγχαν έως πρότινος την Diesel Hellas- προσανατολίζεται στο άνοιγμα νέων καταστημάτων των προαναφερθέντων σημάτων στη Γλυφάδα, στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos της Θεσσαλονίκης, αλλά και στην Κέρκυρα.

Στο κλίμα γενικευμένης αβεβαιότητας αναφέρεται από την πλευρά του ο πρόεδρος της Χατζηιωάννου Συμμετοχών, κ. Σάββας Χατζηιωάννου. Ο όμιλος πλέον εστιάζει στην αγορά της λιανικής, τόσο μέσω του δικτύου της Sprider Stores όσο και μέσω της ανάπτυξης δικτύου καταστημάτων εσωρούχων της δικής του επωνυμίας Venus Victoria.

Σήμερα λειτουργούν έξι σημεία και δεν προγραμματίζεται η προσθήκη άλλου καταστήματος φέτος, αν και ο κ. Χατζηιωάννου σημειώνει ότι ο όμιλος ενδιαφέρεται για συνεργασίες franchise. «Προχωράμε με πολύ προσεκτικά βήματα», επισημαίνει ο κ. Χατζηιωάννου, διατυπώνοντας την άποψη ότι ο όμιλος δύναται να επιστρέψει σε κερδοφορία το 2012.

Αισιόδοξες προβλέψεις

Υπεραισιόδοξες χαρακτηρίζουν εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμου τις προβλέψεις πρόσφατης μελέτης του ΙΟΒΕ, σύμφωνα με τις οποίες οι επενδύσεις στον κλάδο ένδυσης/υπόδησης αναμένεται να ενισχυθούν σχεδόν κατά 23% φέτος. 

Αρκετοί σημειώνουν ότι υπάρχουν επιχειρήσεις -αλυσίδες κυρίως- οι οποίες επεκτείνουν τα δίκτυα καταστημάτων τους, όμως το τελικό ποσό των επενδύσεων δεν μπορεί να προδικαστεί στην παρούσα φάση, δεδομένου και του ρευστού πολιτικού κλίματος. Ενδεικτικά παραδείγματα αλυσίδων που επεκτείνονται αποτελούν ο ισπανικός όμιλος της Inditex, η σουηδική Η&Μ αλλά και η Calin Α.Ε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου