Κάποτε η γραφομηχανή ήταν το πολυβόλο του λόγου για έναν δημοσιογράφο. Πολύ πιο πριν το μόνο όπλο για έναν δημοσιογράφο ήταν η δύναμη της πένας. «Κάποτε η πένα ήταν ισχυρότερη από το σπαθί» είχε πει το 1898 ο Ότο Μπουργκχάγκεν που ακόμα και σήμερα αν και η πένα έχει πάρει μια πιο μοντέρνα μορφή ισχύει και θα συνεχίσει να ισχύει στο μακρινό μέλλον. Η δημοσιογραφία έχει αλλάξει πια. Τηλεόραση, ραδιόφωνο, κινηματογράφος ακόμα και το πιο παραδοσιακό μέσο, η εφημερίδα έχουν μπει για τα καλά στους νέους ρυθμούς ανάπτυξης. Ποιος θα το φανταζόταν από τους εφευρέτες της τηλεόρασης ότι...
η σημερινή μορφή της θα είναι έγχρωμη και ψηφιακή. Η τηλεόραση σήμερα έχει την μοναδική ικανότητα να είναι πανταχού παρούσα, δηλαδή να ξεπερνά ταυτόχρονα φυσικά και τεχνικά εμπόδια επικοινωνίας. Είναι οπτικοακουστικό μέσο, καθώς απευθύνεται και προσελκύει δύο βασικές αισθήσεις των ανθρώπων: την όραση και την ακοή. Η τηλεόραση όπως και το ραδιόφωνο , έχει το χαρακτηριστικό να είναι «πάντα» εκεί και οποιαδήποτε στιγμή είναι έτοιμη να προσελκύσει οποιονδήποτε τη χρειάζεται. Η τηλεόραση χρησιμοποίησε ως βασικό της υπόδειγμα το ραδιόφωνο, επειδή στην πράξη ήρθε να οπτικοποιήσει το ραδιόφωνο. Το ραδιόφωνο ήταν η αρχή της δημοσιογραφίας. Τώρα πια το ψηφιακό ραδιόφωνο έχει κυριαρχήσει. Οι νέες τεχνολογίες στο χώρο του ραδιοφώνου δίνουν την δυνατότητα στους ακροατές αλλά και στους δημοσιογράφους, να απολαμβάνουν αυτά τα καινούργια προνόμια (καλύτερος ήχος, προγράμματα υπολογιστών κ.α.). Ο κινηματογράφος είναι ένα μέσο μαζικής επικοινωνίας που διαμορφώνει γνώμη, δίνει πρόσβαση και ευρεία ενημέρωση και δίνει στο κοινό την ευκαιρία να γνωρίσει τα κοινωνικά προβλήματα που ταλανίζουν τους ανθρώπους. Όμως όπως και τα άλλα μέσα, έτσι και ο κινηματογράφος εξελίχτηκε. 3D εικόνα, Dolby Digital ήχος, είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά του νέου κινηματογράφου. Ταινίες όπως η Simone (με τον Al Patsino) και το Final Cut (με τον Robin Williams) δείχνουν την πρόοδο του κινηματογράφου. Η εφημερίδα δεν θα μπορούσε να είναι η εξαίρεση του κανόνα. Η διαδικτυακή εφημερίδα έχει κυριαρχήσει. Το διαδίκτυο έχει ρίξει τα δίχτυα του σε όλα τα μέσα. Δεν υπάρχει μέσο που να μην διαθέτει ιστοσελίδα στο ιντερνέτ. Τα ΜΜΕ επενδύουν αρκετά εκατομμύρια πια στο διαδίκτυο. Τα νέα μέσα είναι εδώ και θα μείνουν, και ο αριθμός των εργαζομένων σε αυτά διαρκώς θα αυξάνεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου