Δευτέρα 12 Απριλίου 2010

Μόλις το 19% των νέων διαβάζει εφημερίδα

Της ΤΑΝΙΑΣ ΜΥΛΩΝΑ από τον adesmeyto.gr

Αν και μόλις 19% των νέων διαβάζει κάποια ημερήσια πολιτική εφημερίδα, ενώ το 47% προτιμά ένα Κυριακάτικο φύλλο, ωστόσο είναι ενθαρρυντικό πως η νεολαία στην πλειοψηφία της αναγνωρίζει τη συμβολή των ΜΜΕ στην έγκυρη ενημέρωση των πολιτών και την παρουσίαση διαφορετικών απόψεων και ιδεών (57%) και κυρίως, τη συμβολή τους στην ενδυνάμωση των πολιτών και την προαγωγή του θεσμού της δημοκρατίας (63%). Την ίδια στιγμή οι νέοι...
διαβάζουν τουλάχιστον ένα Περιοδικό (91%), βλέπουν καθημερινά Τηλεόραση (82%) και ακούν Ραδιόφωνο (72%), είναι On - Line στο Internet τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα (82%) και συνδέονται στο Internet καθημερινά σε ποσοστό (29%). Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν πως, αν τα μέσα κατανοήσουν αξιοποιήσουν τις σύγχρονες πλατφόρμες που προσφέρει η Digital εποχή, θα διατηρήσουν και θα αναπτύξουν την επαφή με τους νέους, μέσα από λύσεις και «οχήματα» που εκείνοι προτιμούν. Πρόκειται για συμπεράσματα μεγάλης πανελλαδικής έρευνας (σε 2.000 νέους 16 έως 29 ετών), του ΙΕΚ ΔΟΜΗ, που παρουσιάζεται αποκλειστικά στον «Α.Τ.», από τον Βασίλη Γαλάνη, υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας του ΙΕΚ ΔΟΜΗ.
Αναλυτικότερα, όπως τονίζει ο κ Γαλάνης: «Η πλειοψηφία των νέων παρακολουθεί τηλεόραση καθημερινά σε ποσοστό 82%, κυρίως κατά τις βραδινές ώρες (50%), με το 58% να βλέπει τηλεόραση 3 ώρες την ημέρα. Το 72% των νέων ακούει καθημερινά ραδιόφωνο, κατά προτίμηση τις απογευματινές ώρες (29%), ακούγοντας στην πλειοψηφία τους ραδιόφωνο (47%) 3 ώρες ημερησίως. Το 66% των νέων, διαβάζει τουλάχιστον μια εφημερίδα, κατά προτίμηση τις Κυριακάτικες σε ποσοστό (47%), Ημερήσιες – Πολιτικές 19%, Οικονομικές 18% και Αθλητικές 16%. Το 45% των νέων διαβάζει τα εβδομαδιαία ένθετα των εφημερίδων, ενώ το 38% διαβάζει τα μηνιαία ένθετα των εφημερίδων. Το 41% αγοράζει τρεις τίτλους εβδομαδιαίως.
Το 91% των νέων διαβάζει περιοδικά . Οι κυρίαρχες προτιμήσεις τους είναι τα Τηλεοπτικά (44%), τα γυναικεία (42%), τα ανδρικά (38%), περιοδικά αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας (32%) και ακολουθούν Πληροφορικής και Τεχνολογίας (22%), Μουσικής (15%), Life – Style – Ψυχαγωγίας (13%), Υγείας (12%), Οδηγοί Πόλης (11%), Αστρολογίας (10%), Αθλητικά (9%), Γνώσεων (7%), Μαγειρικής – Διακόσμησης (6%), Επιστημονικά – Κλαδικά (4%) και Άλλο (2%). Το 47% είναι αναγνώστες των Free Press. Στην πλειοψηφία τους διαβάζουν Free Press 2 φορές την εβδομάδα σε ποσοστό (32%). Είναι χρήστες του Internet σε ποσοστό (82%) και στην πλειοψηφία τους (29%) χρησιμοποιούν το Internet καθημερινά, κυρίως τις απογευματινές ώρες (30%), αφιερώνοντας 3 ώρες σε κάθε σύνδεση σε ποσοστό (32%)».
Και ο κ. Γαλάνης καταλήγει σχολιάζοντας: «Το Internet είναι ένα πραγματικά ανερχόμενο μέσο στους νέους με ιδιαίτερα αυξανόμενη σημασία και αναγνωρισιμότητα, όμως είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι τα παραδοσιακά Μέσα, με την εικόνα, τις αξίες και τα χαρακτηριστικά που αντιπροσωπεύουν για τους νέους, έχουν τελικά τη δική τους αξία ως «Brand» για το νεανικό κοινό».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου