Ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα κόστους και λειτουργίας πετυχαίνει ένα πλήρως εξηλεκτρισμένο πλοίο το οποίο κατασκευάζει το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, στο πλαίσιο του έργου MARINELIVE (Marine Electrical Initiative).
Την πρωτοβουλία της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών, η οποία σύμφωνα με το energypress στοχεύει στη βελτίωση των «πράσινων» θαλάσσιων μεταφορών στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη, χρηματοδοτεί η ΕΕ (1,94 εκατ. ευρώ) και συντονίζει ο επίκουρος καθηγητής Γιάννης Προυσαλίδης.
Η αυξημένη δυνατότητα ελιγμών, ο ακριβής έλεγχος της ταχύτητας και της θέσης του πλοίου, η εξοικονόμηση χώρου, καθώς και τα χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών θορύβου και αέριων ρύπων, είναι κάποια από τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου πλοίου.
Το εγχείρημα βασίζεται στην αρχή της ηλεκτρικής πρόωσης (κίνηση του έλικα από ηλεκτρικό κινητήρα), την οποία διευρύνει στο πλαίσιο του εξηλεκτρισμού όλων των διατάξεων κατανάλωσης ισχύος (αντλίες, συμπιεστές, συστήματα αυτοματισμού).
Διακρίθηκε μαζί με ακόμη 13 έργα, ανάμεσα σε 254 προτάσεις από όλη την Ευρώπη, και προσδοκάται ότι θα επιφέρει σημαντική βελτίωση του περιβαλλοντικού «αποτυπώματος» των θαλάσσιων μεταφορών, με παράλληλη βελτίωση της κατάρτισης του τεχνικού προσωπικού της ναυτιλίας.
Πηγή- kala-nea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου