Με ακριβά διόδια θα γίνει η έξοδος του Πάσχα καθώς ,η καθυστέρηση (σκόπιμη ή μη) της αναπροσαρμογής της τιμής των διοδίων «καταδικάζει» χιλιάδες οδηγούς και τις οικογένειές τους σε μια μεγάλη επιβάρυνση, που θα πρέπει να προστεθεί στην «καυτή» τιμής της βενζίνης.
Μπορεί, το Υπουργείο Υποδομών να δεσμεύτηκε ότι τα διόδια θα μειωθούν από 25% έως 50%, ανάλογα με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών στα πέντε έργα παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Ιονία Οδός, Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας), αλλά ή απόφυγε ή δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει τις μειώσεις αυτές και για την περίοδο των εορτών.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι προϋπόθεση για φθηνότερες διελεύσεις είναι να υπάρξει συμφωνία μεταξύ Υπουργείου Υποδομών, κοινοπραξιών κατασκευής και παραχώρησης των έργων και τραπεζών. Τα δύο πρώτα μέρη «μιλούν» πλέον την ίδια γλώσσα, συμφωνούν στη μείωση των διοδίων, ωστόσο ο «πονοκέφαλος» δημιουργείται εξαιτίας των τραπεζών. Περνάει, όμως, ο… πονοκέφαλος και στους οδηγούς που θα συνεχίσουν να πληρώνουν τα τσουχτερά και άδικα διόδια.
Πάντως, η μείωση των διοδίων αναμένεται -στην καλύτερη περίπτωση- να καθυστερήσει αρκετούς μήνες ή -στη χειρότερη περίπτωση- να μείνει στα «χαρτιά».
Την ίδια ώρα, το σύνολο του μετώπου των έργων στους πέντε υπό κατασκευή οδικούς άξονες έχει ανασταλεί ελλείψει χρηματοδότησης, με τις τράπεζες να έπαψαν να χρηματοδοτούν τα έργα, επειδή το Δημόσιο δεν είχε εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις, απαλλοτριώσεις, χρηματοδοτική συμβολή κ.τ.λ.).
Η συνέχιση των κατασκευαστικών εργασιών εξαρτάται από το εάν υπογραφεί το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ τραπεζών-εταιρειών και Δημοσίου. Η συμφωνία αυτή θα οδηγήσει στη διάθεση 500 εκατ. ευρώ, η οποία θα λειτουργεί ως εγγύηση προς τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσει η δανειοδότηση των έργων. Ακόμη και στην περίπτωση αυτή, η ομαλή εκτέλεση των έργων θα έχει διάρκεια έξι-οκτώ μηνών. Όσο δηλαδή θα βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις Δημοσίου-τραπεζών-εταιρειών για την τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης.
Μέχρι τη μείωση των διοδίων, οι οδηγοί θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, γεγονός που σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής των καυσίμων τροφοδοτεί τηνδράση του κινήματος «Δεν πληρώνω».
Σήμερα, το κόστος των διοδίων για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη ξεπερνάει (με επιστροφή) τα 45 ευρώ, ενώ για τη διαδρομή (με επιστροφή) Αθήνα-Καλαμάτα το κόστος ανέρχεται περίπου στα 19 ευρώ.
πηγή-hbnews.gr
Μπορεί, το Υπουργείο Υποδομών να δεσμεύτηκε ότι τα διόδια θα μειωθούν από 25% έως 50%, ανάλογα με την πρόοδο των κατασκευαστικών εργασιών στα πέντε έργα παραχώρησης (Ολυμπία Οδός, Ιονία Οδός, Ε65, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Μορέας), αλλά ή απόφυγε ή δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει τις μειώσεις αυτές και για την περίοδο των εορτών.
Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι προϋπόθεση για φθηνότερες διελεύσεις είναι να υπάρξει συμφωνία μεταξύ Υπουργείου Υποδομών, κοινοπραξιών κατασκευής και παραχώρησης των έργων και τραπεζών. Τα δύο πρώτα μέρη «μιλούν» πλέον την ίδια γλώσσα, συμφωνούν στη μείωση των διοδίων, ωστόσο ο «πονοκέφαλος» δημιουργείται εξαιτίας των τραπεζών. Περνάει, όμως, ο… πονοκέφαλος και στους οδηγούς που θα συνεχίσουν να πληρώνουν τα τσουχτερά και άδικα διόδια.
Πάντως, η μείωση των διοδίων αναμένεται -στην καλύτερη περίπτωση- να καθυστερήσει αρκετούς μήνες ή -στη χειρότερη περίπτωση- να μείνει στα «χαρτιά».
Την ίδια ώρα, το σύνολο του μετώπου των έργων στους πέντε υπό κατασκευή οδικούς άξονες έχει ανασταλεί ελλείψει χρηματοδότησης, με τις τράπεζες να έπαψαν να χρηματοδοτούν τα έργα, επειδή το Δημόσιο δεν είχε εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις, απαλλοτριώσεις, χρηματοδοτική συμβολή κ.τ.λ.).
Η συνέχιση των κατασκευαστικών εργασιών εξαρτάται από το εάν υπογραφεί το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ τραπεζών-εταιρειών και Δημοσίου. Η συμφωνία αυτή θα οδηγήσει στη διάθεση 500 εκατ. ευρώ, η οποία θα λειτουργεί ως εγγύηση προς τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσει η δανειοδότηση των έργων. Ακόμη και στην περίπτωση αυτή, η ομαλή εκτέλεση των έργων θα έχει διάρκεια έξι-οκτώ μηνών. Όσο δηλαδή θα βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις Δημοσίου-τραπεζών-εταιρειών για την τροποποίηση των συμβάσεων παραχώρησης.
Μέχρι τη μείωση των διοδίων, οι οδηγοί θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, γεγονός που σε συνδυασμό με την αύξηση της τιμής των καυσίμων τροφοδοτεί τηνδράση του κινήματος «Δεν πληρώνω».
Σήμερα, το κόστος των διοδίων για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη ξεπερνάει (με επιστροφή) τα 45 ευρώ, ενώ για τη διαδρομή (με επιστροφή) Αθήνα-Καλαμάτα το κόστος ανέρχεται περίπου στα 19 ευρώ.
πηγή-hbnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου