Δευτέρα 14 Ιουνίου 2010

Αντίθετοι οι πρατηριούχοι καυσίμων στην αντικατάσταση των τελών κυκλοφορίας με αύξηση των φόρων

Αρνητικές επιπτώσεις για την αγορά, τους καταναλωτές και για τα έσοδα του Δημοσίου θα έχει τυχόν υιοθέτηση της πρότασης για αντικατάσταση των τελών κυκλοφορίας με πρόσθετη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στη βενζίνη, αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων εκφράζοντας την αντίθεσή της σε αυτήν την προοπτική...
Η ΠΟΠΕΚ υπενθυμίζει ότι από την αρχή του χρόνου η συνολική φορολογική επιβάρυνση ανά λίτρο αμόλυβδης έχει αυξηθεί από 57,4 λεπτά σε 91,9 λεπτά το λίτρο (συνολικά 34,5 λεπτά) και έπεται συνέχεια με την επόμενη δόση της αύξησης του ΦΠΑ από 1ης Ιουλίου. Αναφέρει επίσης ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής ο όγκος πωλήσεων στα πρατήρια καυσίμων μειώθηκε κατά 7,4% τον περασμένο Μάρτιο, ενώ δεν είχε επιβληθεί ακόμη η τελευταία δόση της αύξησης του ΕΦΚ, και ήδη σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η μείωση της κατανάλωσης κυμαίνεται πλέον στο 30-40%.

«Αυτό σημαίνει ότι δεν επιτυγχάνεται ούτε ο δημοσιονομικός στόχος της αύξησης των φόρων, αφού η μείωση της κατανάλωσης περιορίζει τα έσοδα που εισπράττει τελικά το Δημόσιο, παράλληλα όμως επιβαρύνει όλα τα μεταφορικά κόστη, όπως και το κόστος παραγωγής πολλών προϊόντων», αναφέρει η ΠΟΠΕΚ.

Τέλος υποστηρίζει ότι όσοι προτείνουν το μέτρο αυτό προσπαθούν να διορθώσουν μια αδικία (δηλαδή την υπέρμετρη αύξηση των τελών κυκλοφορίας που έγινε πέρυσι για τους κατόχους παλαιών αυτοκινήτων) με μια ακόμα μεγαλύτερη. Δεδομένου ότι η αύξηση του φόρου στα καύσιμα επιβαρύνει εξίσου όλους τους καταναλωτές, ανεξαρτήτως εισοδήματος και μάλιστα η αναλογική επιβάρυνση είναι μεγαλύτερη για όσους έχουν χαμηλό εισόδημα.

πηγή-apogevmatini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου